» (FoW) "Wojenko, wojenko..."

(FoW) "Wojenko, wojenko..."

Dodał: Adam 'Aki' Kasprzak

-
Ocena użytkowników
Średnia z 0 głosów
-
Twoja ocena
Data: 28 lutego 2009
System: Flames of War

Sędziuje: Jakub 'Kubbek' Charmo Zgłoszenia zawierające imię, nazwisko, ksywę gracza oraz rozpiskę/rozpiskii w formacie .doc, .xls, .txt i inne do odczytania przez pakiet Microsoft Office prosimy o przysłanie do dnia 25.02, na adres e-mail: kuba.charmo@wp.pl Turniej zaliczony jest do Ligi Ogólnopolskiej Flames of War I. Kompozycja armii: 1. Gracze wystawiają armię na 1250 pkt na okres late. 2. Obowiązują wszystkie listy armii do drugiej edycji Flames of War zarówno z podręczników jak i pdfów umieszczonych na stronie www.flamesofwar.com 3. Gracz wystawiający kompanię na podstawie listy armii z pdfu zobowiązany jest posiadać jego wydruk do wglądu sędziego oraz przeciwników. 4. Na turnieju należy posiadać rozpiskę z wymienionymi kosztami punktowymi za poszczególne plutony (w przypadku sił ZSRR kompanie lub plutony np. kompanię strzelców lub pluton zwiadowczy) w celu ustalenia ich wartości na potrzeby ustalania wyniku bitwy. 5. W przypadku armii nacji istniejących w chwili rozpoczęcia turnieju tylko na okres mid mają one prawo do wystawienia armii na 1530 pkt zgodnie z ich listami armii na okres mid. II. Rozgrywka: 1. Gramy 3 bitwy po dwie godziny każda 2. Grafik turnieju
  • Bitwa pierwsza – scenariusz Breaktrough – 10:30-12:30
  • Bitwa druga – scenariusz Roadblock – 12:45-14:45
  • Bitwa trzecia – scenariusz Free-for-all – 15:00-17:00
III. Punktacja: 1. Gracze uzyskują punkty zwycięstwa (VP) za wykonanie celów scenariusza oraz za poniesienie jak najmniejszych strat. 2. W każdej bitwie do zdobycia jest 25 VP - 1250 małych punktów za wykonanie celów scenariusza oraz 1250 za nie poniesienie strat. 3. Na potrzeby rozliczania punktowego armii korzystających ze specjalnych zasad stosujemy następujące zasady. Koszt punktowy każdego plutonu mnożymy przez 22,5% i powstały wynik odejmujemy od kosztu plutonu. Suma kosztów plutonów tak przeliczonych nie powinna przekraczać 1250 pkt. Z tego pułapu i z takimi przelicznikami wyliczamy ewentualne straty (w ramach możliwości wszystkich przeliczeń na potrzeby gier dokona sędzia przed turniejem). 4. Co bierzemy pod uwagę sprawdzając jakie ponieśliśmy straty?
  • strata całego plutonu czy to przez jego zniszczenie czy przez oblanie Platoon morale check po stracie 50% stanu osobowego = strata wszystkich punktów wydanych na dany pluton
  • ukończenie bitwy z plutonem poniżej połowy swojego stanu osobowego = strata połowy punktów wydanych na dany pluton (połówki zaokrąglamy w dół np. połową plutonu za 155 pkt będzie jednostka za 75 pkt)
  • w przypadku jednostek, które całą grę spędzają poza stołem (Naval Gunfire Support, rezerwy, które nie weszły do akcji oraz snajperzy w pewnych przypadkach) oraz te, których nie sposób zniszczyć (lotnictwo) rozliczamy w sposób następujący: jeśli jego kompania sprowadzona została do Company morale check to traci on połowę punktów za jednostki off board, jeśli jego kompania uciekła z pola bitwy lub została zniszczona to traci on całość pkt za jednostki off board.
  • w sytuacji kiedy obie armie muszą zdawać Company Morale Check i jedna z nich uciekła gracz, którego armia nadal znajduje się na stole ma wybór co do działania w celu wypełnienia scenariusza (jeśli jego celem jest zajęcie objectivu):
a) kontynuowanie gry w celu zdobycia maksymalnej liczby punktów za scenariusz; liczyć się jednak musi z sytuacją że jego armia również obleje test i nie otrzyma żadnych punktów za scenariusz b) zakończenie gry i otrzymanie połowy pkt za scenariusz (okopanie się w celu ataku z lepszej pozycji również jest rozwiązaniem na wojnie) (przykład: Gracz stracił w całej bitwie jeden pluton grenadierów oraz drugi pluton miał Platoon morale check, bo składał się tylko z dowódcy i jednego standu piechoty. oba plutony kosztowały go po 155 pkt. W związku z tym od 3000 pkt musi odjąć 155 pkt za cały pluton stracony i 75 pkt za stratę połowy drugiego. w Związku z tym stracił 240 pkt. 2500 - 240 = 2260, a więc zdobył 22 VP) 5. Jak obliczyć wynik jaki uzyskaliśmy w bitwie?
  • od wielkości punktowej armii (zawsze jest to 1250, niezależnie czy wystawiałeś się na mniejszą ilość pkt czy na większą) odejmujesz swoje straty.
  • następnie dodajesz pkt uzyskane za wykonanie scenariusza
  • porównujesz z tabelką
1VP 0-99 pkt 2VP 100-199 pkt 3VP 200-299 pkt 4VP 300-399 pkt 5VP 400-499 pkt 6VP 500-599 pkt 7VP 600-699 pkt 8VP 700-799 pkt 9VP 800-899 pkt 10VP 900-999 pkt 11VP 1000-1099 pkt 12VP 1100-1199 pkt 13VP 1200-1299 pkt 14VP 1300-1399 pkt 15VP 1400-1499 pkt 16VP 1500-1599 pkt 17VP 1600-1699 pkt 18VP 1700-1799 pkt 19VP 1800-1899 pkt 20VP 1900-1999 pkt 21VP 2000-2099 pkt 22VP 2100-2199 pkt 23VP 2200-2299 pkt 24VP 2300-2399 pkt 25VP 2400-2500 pkt Dodatkowe VP można uzyskać za:
  • przesłanie prawidłowego zgłoszenia wraz z rozpiską w terminie - 4 VP
IV. Przepisy porządkowe: W skrajnych przypadkach (oszustwo, notoryczne przekleństwa, nagminne utrudnianie gry przeciwnikom, itp.) gracze mogą zostać zdyskwalifikowani i usunięci z turnieju. Dyskwalifikacja gracza jest równoznaczna ze zweryfikowaniem wszystkich jego wyników na 0. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmiany obowiązującego regulaminu. W sytuacji nieparzystej liczby graczy w turnieju uczestniczyć może sędzia grający poniższą rozpiską: Panzergrenadierkompanie (Fortress Europe) company hq 45 pkt panzergrenadier platoon + panzerknacker - 210 pkt panzergrenadier platoon- 205 pkt mortar platoon (upgrade to 12cm mortars) 220 pkt tank hunter platoon - 2x Jagdpanther - 470 pkt panzerspah patrol - 2x Puma - 100 pkt 1250 pkt, 5 platoons

Komentarze Obserwuj


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.


ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.