Umowa z Bogiem (wyd. II)
Dodał: MłotMają w kolekcji: 1
Obecnie czytają: 0
Dodaj do swojej listy:
lista życzeń
kolekcja
obecnie czytam
Scenariusz: Will Eisner
Rysunki: Will Eisner
Wydawca polski: Egmont
Data wydania polskiego: 5 października 2014
Liczba stron: 520
Format: B5
Okładka: twarda
Papier: kredowy
Druk: czarno-biały
ISBN: 978-83-237-2858-0
Cena: 99,00 zł
Trylogia Umowa z Bogiem to oszałamiająca, fikcyjna kronika amerykańskich doświadczeń, a zarazem najbardziej znaczące i ponadczasowe dzieło Willa Eisnera, kultowej postaci komiksu amerykańskiego, którego imieniem została nazwana najważniejsza międzynarodowa nagroda branży komiksowej.
Komiks był wydany w roku 1978 i odniósł ogromny sukces, przynosząc nie tylko satysfakcję Willowi Eisnerowi, ale także inspirując całe pokolenie rysowników komiksowych. Akcja komiksu została osadzona przy Dropsie Avenue w Nowym Jorku, legendarnej ulicy z lat młodości Eisnera.
W Umowie z Bogiem, pierwszej księdze trylogii, właśnie przy Dropsie Avenue 55 pobożny Żyd Frimme Hersh traci ukochaną córkę, po czym łamie umowę ze Stwórcą i zostaje kamienicznikiem. Właśnie przy Dropsie Avenue uliczny śpiewak, zauważony przez podstarzałą diwę operową, okazuje się tak przywiązany do flaszki, że nie umie wykorzystać swojej szansy.
W księdze drugiej, pod tytułem Siła życiowa, którą Robert Crumb nazwał "arcydziełem", Eisner przedstawia samego siebie w postaci Jacoba Shtarkaha. Egzystencjalne poszukiwania bohatera odzwierciedlają zmagania autora, ciągnące się za nim przez całe życie. Eisner ukazuje nie tylko Wielki Krach roku 1929 i Wielki Kryzys, ale także narodziny hitleryzmu i rosnącą popularność poglądów lewicowych. Łączy przy tym wrażliwość Henry'ego Rotha z tematyką społeczną, jaką podejmowali wielcy pisarze lat trzydziestych, na przykład Dos Passos i Steinbeck.
W końcu, w księdze trzeciej pt.: Dropsie Avenue, Eisner wykreśla społeczną trajektorię tej legendarnej alei na przestrzeni wieków, tworząc panoramę miasta i kolejnych fal jego mieszkańców: Holendrów, Anglików, Irlandczyków, Żydów, Afroamerykanów i Portorykańczyków. Ich twarze się zmieniały, ale ich życie zawsze pozostawało niekończącą się "historią życia, śmierci i zmartwychwstania".
Źródło: Strona Egmontu