Blog - gry komputerowe
Wyświetlono rezultaty 1-5 z 5.
Składowe sukcesu gry futurystycznej - elementy kluczowe i drugorzędne
08-08-2011 22:02
1
Komentarze: 5W działach: gry komputerowe
W nawiązaniu do tamtej notki publikuję listę elementów kluczowych, decydujących - jak się zdaje - o komercyjnym sukcesie futurystycznej strzelanki FPP i TPP w roku 2007, oraz elementów drugorzędnych, nie mających na to większego wpływu. Oczywiście metodologię badania można zakwestionować (chociażby z powodu nie brania pod uwagę budżetów reklamowych), niemniej zawsze może być przyczynkiem do dyskusji.
Kluczowe elementy
- Doskonale (wiarygodnie) zaprojektowane poziomy
- Zróżnicowany arsenał broni
- Supergadżet
- Dynamika
- Logiczne zagwozdki i środowiskowe łamigłówki
- Kierowanie pojazdami (lub...
Składowe sukcesu gry futurystycznej (w oparciu o rok 2007)
28-07-2011 21:42
4
Komentarze: 12W działach: gry komputerowe
Czas jakiś temu (gdzieś tak w połowie 2008 roku) aplikowałem do jednego z polskich wytwórców i wydawców gier komputerowych na stanowisko analityka rynku gier (wcześniej na project leadera oraz testera, ale to inna historia). W celu wykazania się stosownymi kompetencjami i predyspozycjami musiałem wykonać następujące zadanie:
W oparciu o ogólnodostępne dane proszę o sporządzenie raportu dotyczącego popularności gier futurystycznych w przeciągu ostatniego roku. Proszę skoncentrować się na strzelaninach TPP i FPP oraz przygodówkach point & click. Interesuje nas jakie produkcje komputerowe i kons...
Dlaczego nie gram w nowe gry komputerowe
19-07-2011 10:43
19
Komentarze: 54W działach: gry komputerowe
"Dawniej, panie, to było lepiej. Trawa była zieleńsza, dziewuchy ładniejsze i chętniejsze. A i gry na te komputery były jakieś lepsze." W ten ton uderza wielu, nie zdając sobie sprawy, że idealizacja przeszłości to typowe zjawisko wynikające z budowy naszego mózgu, albo, jak kto woli, natury ludzkiej duszy. A prawda to chociaż jest? Skądże znowu! Gry się zmieniają, bo świat się zmienia, przemijają jedne trendy, w ich miejsce pojawiają się inne. Rozwój technologii otwiera nowe możliwości: wzrasta moc obliczeniowa komputerów, pojemność dysków twardych, powstają niezwykle rozbudowane kontrolery....
HumbleBundle: gry za 'co łaska'
13-04-2011 09:41
5
Komentarze: 2W działach: gry komputerowe
W najnowszej edycji HumbleBundle rozdają Trine:
i kilka innych tytułów.
Sztandarowe hasła tej inicjatywy to:
Pay what you want.
Support charity.
DRM free.
Ponadto gry dostępne są w wersjach na Linuksa, Mac OS i Windows.
Zachęcam do wsparcia tego niesamowitego przedsięwzięcia, opartego na alternatywnym (a jakże opłacalnym!) modelu biznesowym dystrybucji softu (w tym konkretnym przypadku gier).
Zajawka najnowszej edycji:
Poruszający zombie
21-02-2011 10:37
9
Komentarze: 10W działach: gry komputerowe
Nigdy nie sądziłem, że filmy o zombie mogą być poruszające. Do czasu, gdy zobaczyłem zwiastun gry Dead Island polskiego studia Techland. Trailer ów pojawił się już na Polterze w dziale gier PC, ale może nie każdy miłośnik fantastyki tam zagląda, więc: